Mansdominans.

Idag har jag varit och shoppat i en mansdominerad värld.
För det första skulle jag har mig ett par bra nya löparskor nu när jag ska bli lite mer seriös med joggandet. Jag har varit dumsnål på det området innan och inte velat köpa för dyra skor, det är dock inte ett smart område att spara in på har jag insett och nu skulle jag ha ett par riktigt bra skor. Det är ett lustigt faktum att det nästan alltid är tjejer som jobbar i skoaffärer men i sportaffärernas skoavdelningar så är det nästan alltid killar som jobbar. Är det för att det är mer sport än skor och därför blir det killarnas område?
Hur eller hur så vandrade jag in på sportaffären som börjar på I och bad killen där om hjälp med en gång. Så himla trevlig han var, och så bra service! Kände mig lite som om jag var 8 år igen när killen började klämma på skorna för att känna hur mina tår låg, haha! Jag gick dock därifrån med ett par dyra (och då var de ändå nedsatta i pris) men grymt sköna löparskor.
Sedan fortsatte jag till teknikkedjan som börjar på E för att köpa en ny kamera till dagis eftersom vår gick i golvet innan sommaren. Det tog sin lilla tid, killen som expiderade mig fick leta modeller, ringa chefer och knöla eftersom jag inte skulle betala den själv. Men det gjorde inte ett dugg eftersom jag på intet sätt hade bråttom och eftersom han var väldigt trevlig. När vi klarat av dagisinköpen diskuterade jag lite kameraobjektiv till min Nikon med honom och efter en visning av ett objektiv så är jag sjukt sugen på ett sådant. Dock är det absolut inte gratis så det kan inte bli den här månaden, men jag vill ha, vilket skärpedjup!
Sammanfattningsvis vill jag bara säga att jag så verkligen föredrar att handla av killar. Killar är oftare mycket mer hjälpsamma och mycket mer sakliga. De förklarar, visar och är trevliga. Tjejer är oftare tråkiga kassabiträden som är småbitchiga eller som säger "den där är jättefin på dig" fastän att den sitter som skit. Kanske kan killarnas trevlighet  bero på det faktum att jag är ung blond tjej i ungefär samma ålder som de själva. Men det spelar egentligen ingen roll vad anledningen är. Synd bara att jag inte handlar oftare inom mansdominerade områden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0