Självgodhet.

Beröm är oerhört viktigt, jag tror på positiv förstärkning. På jobbet är jag noga med att å ena sidan säga ifrån till barnen när de gör något jag inte tycker är okej, men å andra sidan är jag även väldigt noggran med att berömma barnen när det gjort något bra. Att förstärka ett beteende man vill ha och inte tvärtom.
Därför tycker jag också att man ska vara självgod, till en lagom nivå. Att berömma sig själv för vad man har gjort bra tycker jag är viktigt för en själv. Dessutom så kan man ju alltid berömma sig själv då om ingen annan gör det.
Så nu ska jag berömma mig själv lite.

Stina, du har varit så jäkla duktig på jobbet den här veckan och varit väldigt tålmodig när det varit jobbigt och du helst bara hade velat skrika.

Stina, du var så himla duktig igår som tog tag i storstädandet istället för att bara dammsuga av lite.

Stina, så grymt bra du har varit på att träna den här veckan, morgonpromenad, gym, box och joggintur!

Tack, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0