Julfest.

Idag kan inte segheten skyllas på spänningshuvudvärk utan beror i ärlighetens namn på gårdagens julfest på jobbet.
Vi började kvällen med chokladprovning.
Det passade mig utmärkt eftersom jag älskar choklad, aldrig varit på cholkadprovning innan och länge har velat prova. Häftigt att få smaka lite "riktig" choklad som känns lyxig. Det kommer garanterat att bli mer av den lyxiga varan i framtiden, en investering i själen liksom.
Efter chokladen fick vi god middag och efter det körde vi en variant av julklappshazard med tema smak. Jag fick torkade jordgubbar och ett par små chokladtomtar, ska bli spännande att smaka jordgubbarna.
Vid 23 kom vi på att det kanske var dags att dra sig neråt stan för vi som ville det och tillslut var vi sex kollegor som hamnade på Harrys. Vilken skillnad det är att vistas på Harrys en fredag mot en lördag! Anna Book var där med några snubbar och sjöng hits för ett halvfullt Harrys, även om jag ville det så fick jag känslan av att det hela var lite patetiskt. 40-åringar som sitter aspackade i ett hörn eller sitter med sina väninnor och gråter.
Men vi hade riktigt trevligt och framåt 2 tiden fick vi skjuts hem av en av kollegornas sambo.
Såna här kvällar känns väldigt viktiga på något sätt.
Alla börjar bli en aning slutkörda nu, man går på sparlåga och väntar på att det ska bli jul. Nu får man en chans att sätta sig ner, prata utan att bli avbruten och man kan prata annat än jobb även om det blir en hel del av den varan också. Man får skratta tillsammans och man får bara vara. Vi har dessutom en väldigt bra stämning i vårt hus, och jag är så tacksam över att jag jobbar där jag jobbar.
En riktigt trevlig kväll, nu är det bara ett par veckor kvar innan jul...

Kommentarer
Postat av: jenny

så det va det du va på när du inte svarade igår...kram

2009-12-05 @ 13:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0