Klumpen

Det ligger en klump på min mage.
Klumpen är inte så tung, men tillräckligt för att det ska bli ett lätt tryck över bröstkorgen.
Jag ligger alldeles stilla och håller ömt i klumpen så den inte ska ramla ner, det är en värdefull klump.
Sakta känner jag hur klumpen slappnar av mer och mer och hur andetagen blir djupare.
Nu är klumpen helt stilla förutom när det rycker i musklerna på den när den är påväg in i drömvärlden.
Klumpen orsakar en liten dregelfläck på mitt ena bröst och rakt över det andra går en liten arm.
Armen slutar i en liten hand som ligger i min halsgrop, ibland känner man hur de små fingrarna rör sig lite.
Klumpen har ett huvud som ligger precis under min haka, jag sticker ner näsan och snusar på det.
Att små klumpar kan lukta så gott! Som bara så små klumpar kan.
Efter en stund rör jag mig sakta åt sidan och klumpen glider ner på madrassen bredvid.
Klumpens ögon fladdrar lite och den gnyr tyst men tystnar och blundar igen när jag vaggar den lite.
Nu är vilan slut för min del idag och jag tassar ut ur rummet.
Jag tror jag kan föreställa mig lite hur moderskänslor känns....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0