Korv, choklad och is, inget jobb

Idag blir det inget jobbtjat.
Jag håller på att bearbeta mig själv till att släppa jobbet när jag är ledig! Imorse vaknade jag kl 7.10 och sedan låg jag bara och drog mig och slöade, hur skönt som helst! Men efter en stund började tankarna långsmat gliiiida över på jobbet. "Om vi kanske skulle ta och ha två samlingsgrupper, vilka skulle vara i vilka grupper då, jo M, S, J och H skulle ju få vara i den ena och i den andra"... Hallå! Skärp dig Stina! När vi är i Egypten ska jag ha förbud mot tankar på jobbet, det är ett som är säkert! Jag får inte göra något jobb förutom på flygplanet och jag får inte prata om jobbet.
Här hemma i skogen är det helt underbart skönt! Solen lyser och hela familjen är hemma, ingen jobbar. Igår var vi ute på isen i Daniel beachbuggy och körde (jag var lite rädd när vi skulle ta oss dit) och nu om bara någon timma ska vi till isen igen. Jag kom på igår att vi borde grilla korv idag när vädret är lika fint som igår, så det ska vi göra. Vi ska grilla korv och dricka varm choklad och äta några av mammas goda bullar. Som jag har längtat efter att göra det. Det är njutning och avslappning för mig. Bilder kommer ikväll eller imorgon., nu ropar mamma att jag ska hjälpa henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0