Lugn

Jag vilar mig just nu i form för semestern.
Ingen träning, inte hundra saker jag tänkt att jag ska hinna med. Gullet sa igår att jag som brukar klämma in så mycket på min lediga tid borde ta det lite lugnt istället, och det är precis vad jag gör. De säger ju att det brukar ta typ halva semestern att bara gå ner i varv, så jag satsar på att göra det i förskott istället och det känns som jag lyckas bra.
Innan tisdag måste jag städa trapphuset, fixa blomvattnare, ordna min bikini, packa, ta spruta och köpa lite småsaker. I vanliga fall hade jag nog känt mig stressad, nu tar jag det med ro, jag hinner...
Mitt dåliga samvete över att lämna kollegorna med extraarbete för jag är borta finns inte, jag har lagt in om vikarie och sedan får de sköta sig själva. Jag umgås med dem så många timmar av mitt liv nu att jag inte tänker ägna speciellt många tankar till dem när jag är borta.
Dessutom tränar jag på att inte ha så bra koll på allt utan lämnar vackert över ansvaret till Henke, vilket iofs inte uppskattas. Han är nog ganska besviken över att jag tränar på att släppa taget eftersom jag annars tar på mig ansvaret för det mesta som ska fixas. Igår sa han att "det löser sig" när jag sa att han måste kolla upp vilket tåg vi ska ta till Kastrup på morgonen och vilken tid taxin ska hämta upp oss för att köra oss till tågstationen. Jag undrar hur han tänkte att det skulle lösa sig, av sig själv? Finns det en knapp för alla lösningar som jag har missat?
Veckan har i alla fall gått sjukt fort och imorgon är det redan fredag! Helgen ska bla spenderas på chokladmässa med min kära mamma, det ska bli himla mysigt. Jag menar, finns det någon bättre uppladdning inför resan än en lugn helg med nära och kära, fylld av choklad?


Kommentarer
Postat av: Henrik

Ja, det där med att jag ska ha allt ansvar för resan har du bestämt, jag har bara sagt att jag kan ta på mig att kolla upp resmål. Det är tur att vi har 5 timmar på flygplanet som jag kan informera dig om allt du inte har kollat upp (som vilket språk man pratar i Egypten t.ex.). Men det löser sig ska du se gumman, på något sätt så gör det alltid det.

2009-02-26 @ 22:08:49
URL: http://www.blindtarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0