Blandad händelsekompott.

Lovade mig själv jag skulle börja träna tre gånger i veckan och hittills har jag klarat av två, väldigt bra måste jag säga. Dock så killar det så dant i halsen (hade varit trevligare med killar i halsen, men men) och det känns som att jag är påväg mot förkylningshållet... Men det märks ju, jag har trott jag skulle bli förkyld massor med gånger under hösten men sen hände inte ett smack ändå.
Annars flyter veckan ganska obemärkt förbi. Få barn på dagis eftersom alla är sjuka i diverse åkommor, inga större saker planerade annat än att Sara och jag ska på afterwork på fredag vilket ska bli väldigt trevligt. Jag småplanerar en fest om några helger, inget stort, det blir vad det blir. Tågbiljetterna till Växjö på min födelsedag är bokade, då blir det middag med gullet.
Ska gå någon sorts kurs genom jobbet nu, som handlar om IT och media. Där kommer vi att få diverse uppgifter som vi får göra hemma om vi vill och sedan skicka in till läraren. För det får vi 40 timmars komp! Så j-vla gött! Jag vill inte ta ut något i förskott, men det känns som lättförtjänta komptimmar, nice!
Fick en komplimang av en förälder idag som inte var menat som en komplimang men som kändes bra att höra. Jag sa att vi inte haft någon skadegörelse sedan jag började på förskolan, då undrade hon hur länge jag jobbat där. När jag sa att det var från augusti så trodde hon inte det, hon trodde jag varit där mycket längre för jag verkade "vara så inne i det". Det känns väldigt kul att uppfattas så av föräldrar som inte ens har sitt barn på min avdelning!
Visst finns det alltid orosmoln på himlen, mer eller mindre stora. Men i det stora hela känns det väldigt bra just nu. Det liksom flyter och jag känner mig peppad. Min 25årskris har börjat lugna ner sig lite, även om den ligger och gnager lite ibland. Men sånt är livet. Som jag sa till Madde häromdagen: Om det aldrig går ner så kan det heller inte gå upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0