Darren

Idag satt jag i soffan efter att jag ätit,slökollade på tv, funderade på vad jag skulle hitta på. Dessutom så frös jag så nedrans om fötterna, ni vet sådär så att man fryser i hela kroppen bara för fötterna är så kalla. Funderade på om jag skulle ta mig en dusch, men jag blir så himla torr på vintern och då är det inte bra att duscha hela tiden.
Då kom jag på det, jag skulle använda min darr.
När jag var liten hade min farmor ett fotbad som darrade, jag tyckte det var väldigt festligt och kallade det för "darren". Tycker fortfarande att det är ett väldigt talande och bra namn. Nu föll det sig så att jag fick en likadan darr, fast i modernare version, av min bror i julklapp. Inget jag önskat mig direkt men det kan väl komma till nytta någon gång tänkte jag. Så nu plockade jag fram den, fyllde med varmt vatten, satte mig i min puff med en bok i handen som just nu är väldigt spännande, sänkte ner mina fötter i darren och satte på darret. Där satt jag sedan och njöt ett bra tag tills jag kom på att jag läst att man inte fick ha den på i mer än 20 minuter i sträck.
Så skönt det var!
Det här ska jag göra till en vana, fötterna blir så fräscha när man får fila och smörja dem lite med, och jag blev varm å gó i hela kroppen.
Darren, en underskattad julklapp!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Självkart undrar ju nyfikna jag vad som kan hända om man använder den längre än 20 min!? Tell me....;)

Ha de!

2009-01-10 @ 19:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0