Den svenska postgången.

Jag brukar vara ganska imponerad av vår svenska postgång.
Tänk att bara lägga ett brev på lådan och så vips så är det framme hos mottagaren, ibland har det till och med varit framme dagen efter att jag postat det och då blir jag impad. Jag tycker därför att det är skäligt att betala ett ganska högt porto för att bevara det här välfungerande systemet och jag utnyttjar just posten ganska flitigt med att skicka små brev och paket.
Men nu är jag inte impad.
I måndags kväll beställde jag min kamera och redan på tisdagsmorgonen var paketet skickat ifrån Cyberphoto (bra service!) och på onsdagen fick jag min avi. Då tror man ju att det bara ska vara att hämta paketet, men nej, paketet kan inte hämtas förrän kl 16, DAGEN DÄRPÅ!
Varför skickar man då ut avin så tidigt? Nu har jag varit en skitjobbig kund och ringt till utlämningsstället tre gånger sen igår förmiddag. Inte ska man väl behöva vänta i TRE DYGN efter att paketet blev skickat från företaget! Senaste gången jag ringde nu idag så var paketet där men de hade "inte läst in det". Det tänker jag ge fullständigt faan i och bli en ännu jobbigare kund och åka dit om bara någon timma och be om att få ut mitt paket. Så jävla många paket kan de inte ha där att de inte kan lämna ut det om de vet att det finns där, så det så.
Jag vet att det inte är utlämningsställets fel, men just nu är jag inte impad av den svenska postgången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0