Sommarprojekt

Jag brukar alltid ha några projekt varje sommar. Några olika grejer inom olika områden som jag ska ta mig an. Här är sommarens projekt.

Anslagstavlan.
Såg en anslagstavla i en tidning som jag ville tillverka så det har jag börjat med nu. Jag har skrapat (vilket var lättare än vanligt eftersom färgen trillade av bara man petade på den), spacklat och putsat. Pappa har hjälpt mig att såga lite, spika dit ett par klossar och idag har jag gjort första strykningen av ungefär fyra med svart färg.

Datorn.
Min dator börjar bli alldeles för full av skit (läs dåliga foton) och börjar sega till sig. För att förhindra en krasch (tänkte att den iaf skulle hålla i ett år till) så måste jag börja rensa!!! Det har jag dock inte börjat med ännu.

Kameran.
Jag skulle köpa mig min efterlängtade kamera, och det har jag gjort! Om jag har tur kan jag hämta den i eftermiddag, ska ringa om en kvart å kolla om den kommit in ännu. Sedan ska jag verkligen sätta mig in i hur den ska användas på bästa sätt. Jag vägrar vara en såndär som har en systemkamera men som inte kan ett skit om dem. Så jag har lånat böcker på bibblan och har börjat läsa på lite. Igår läste jag om bländare, brännvidd, ISO och skärpedjup. Vissa saker är rena grekiskan, men det börjar bilda ett sammanhang nu. Men det ska läsas, provas och framförallt lekas mer med kameran!

Motionen.
Har varit urusel på att gå på gymmet på sistone, och känner att nu vill jag komma igång igen. Häromdagen erbjöd jag mig att klippa kära brors gräsmatta. Så det gjorde jag igår, och det var bra träning kan jag säga! Släpa runt på den i en timma! Sedan har jag varit på promenader varje dag av varierande grad i varierande naturlandskap. Idag har jag dessutom varit ute och sprungit för första gången på jättelänge! Gick faktiskt mycket över förväntan och nu är målet att klara hela rundan innan semestern är slut.

Men framförallt ska jag ta det lugnt och ha roligt!
I helgen är det visfestivalen och jag ska bosätta mig hos Tessan som vanligt. Det blir party hos Tedh på fredagen och hos kusin Jesper på lördagen, så nice de ska bli!!
Dessutom ska jag fika med en barndomsvän imorrn och nästa vecka åker jag till Henke i 3 dagar. Sen väntar en veckas jobb innan det är dags för paddlingen med mina flickor, så kul det ska bli! Lite fler fikor, ett till besök i Växjö och någon liten sväng någonstans med bror kanske.
Jag skiter i att vädret suger, jag älskar min semester ändå!

Förra sommaren:

 

En av de tre möbler jag målade förra sommaren.



Tessan och jag på Öland med grabbarna grus, helt underbart.


Mys med flickorna en sommardag.



Förra sommaren bodde jag fortfarande i Växjö med mina söta...


Buggeytur med kära bror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0