Din plikt.

Idag har jag gjort min medborgeliga plikt. Jag har varit och röstat i euvalet.
Jag är så dåligt insatt att jag skäms, jag borde verkligen sätta mig in i såna saker mer, det är faktiskt ganska viktigt. Till riksdagsvalet ska jag verkligen anstränga mig, det är ett löfte. Så anledningen till att jag röstar är alltså inte alls att jag är engagerad i euvalet, men det finns en stor anledning till att gå och rösta även om du inte kan särkilt mycket om det. Anledningen är den att om du inte röstar så kommer de små partierna att få platser och det innebär att partier som jag inte vill ha med i ett euparlament kommer att komma in. Jag går och röstar av den enkla anledningen att jag inte vill ha sverigedemokraterna i euparlamentet. Så enkelt är det. Med min lilla röst som tog några ynka minuter att lägga kan jag förhindra att partier som jag anser inte borde få finnas kanske åtminstone inte får några platser i eu. Så gör din plikt, gå och rösta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0