Packad igen.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag suger på att packa lätt.
För att inte göra samma misstag som förra gången när jag snabbpackade så tar jag god tid på mig den här gången. (kollar dessutom varje par skor mycket noga så det är en vänster och höger, av samma par)

Jag ska vara hemma i sammanlagt 3 veckor och däremellan ska jag hit till Linköping en vecka. Så jag ska packa ungefär för 2 veckor, men högen jag vill ha med mig nu skulle ledigt räcka till 2 månader, minst.
Grejen är den att jag har så svårt att begränsa mig när jag inte riktigt vet vad jag ska göra när jag är hemma. Med andra ord måste jag packa för alla tänkbara event. Farbrors 60årskalas, visfestivalen, Örsåsa, hemmafest, buggeytur, besök hos mormor, en tur på stan med mamma och träff med kära vännerna kräver alla sina olika sorters kläder. Dessutom vet jag ju inte vad jag är sugen på att ta på mig just då, för att inte tala om vädret! Med andra ord måste jag gardera mig.
Det innebär att jag vill ha med mig:

Skor:
Nya vita gympaskorna, gamla slitna gympaskorna att gå runt i hemma, svart, guldiga och vita "finskor" beroende på vilken outfit jag väljer, vita, rosa och röda ballerinaskorna, de passar alla till olika kjolar och toppar.
Med andra ord 8 par skor.

Bh:ar:
Svart axelbandslös att ha till tubtopparna, rosa axelbandslös som är bra under vita toppar, röda bh:n för axelbanden är snygga, vita bh:n med svarta axelbanden kan vara bra då man behöver svarta axelband, vita enkla bekväma bh:n, rosa bh:n för den är så snygg och jag får fina tuttar i den. Till det ska vi lägga till minst två bikiniöverdelar.
Med andra ord 8 bh:ar.

Underdelar:
Två jeanskjolar, den ena klockad och den andra kort, lila mönstrade kjolen (passar bra med stickade boleron), svarta blommiga kjolen(passar utmärkt till flera av tubtopparna), 4 par jeans, alla i olika färg och slitningar.
Med andra ord 8 underdelar.

Överdelar:
Här orkar jag inte ens rabbla upp alla men det är: minst tre tubtoppar i olika färger, minst 5 linnen i olika färger/mönster/stilar, 3 toppar. Till det tillkommer de långärmade: rosa, turkos, lila stickad, vit kofta, vit tjockare för kallare nätter, lila kofta.
Med andra ord: Sjukt många överdelar.

Och så fortsätter det: två blusar, tre klänningar, leggnings i minst tre färger, minst 5 skärp i olika utföranden, trosor, strumpor, böcker, laddare, necessär som är enorm, plattång å hårfön, scarfar i flera färger, minst två jackor, regnbyxor, minst två handväskor, kamera, kalender, dator...

Det mest skrattretande är dock att jag vet att det jag kommer att använda mest är mina slitna mysbyxor och en halvtaskig topp, och de ligger redan hemma...

Kommentarer
Postat av: Petra

hahaha, man kan inte vara nog förberedd:). Vill bara tacka och säga att din blogg är toppen och att läsning sker ett par gånger i veckan! Kramar

Kusin Petra

2009-07-01 @ 08:45:38
Postat av: marre

haha...

du e som gjort för att packa gumman..

precis som ja ;).. tihi

2009-07-01 @ 22:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0