Till mina trogna läsare.

Jag har en liten trogen skara läsare.
Visst skulle det vara kul med tusentals, eller åtminstone hundratals, men jag har inte motivationen som krävs för att skaffa mig det. Då måste man promota, läsa, kommentera och verkligen jobba för det. Jag skriver mest för mitt eget nöjes skull, och för att min lilla trogna skara blir besviken om jag inte gör det, haha.
Något jag dock förundrats lite över är vilket "genomslag" den har, jag påminns om ibland att man faktiskt läser om mitt liv. Här kommer några konkreta bevis på det:

När jag var nere i Växjö senast träffade jag på Sara som var med i vår förra (RIP) drinkklubb. Vi hälsar glatt och sedan säger hon, "jag behöver ju inte fråga hur det är med dig, jag har ju läst på bloggen att det är bra".

På 25årsfesten har jag på mig min finfina rosa klänning och min kusin Petra säger: "vilken fin klänning du har!" tack, svarar ju jag. Då fortsätter hon: "ja den är mycket finare än vad jag trodde, jag såg ju den andra på bloggen men den var ju inte så fin, den var mycket finare på". Jag hade ju lagt upp en bild av min klänning på bloggen, men i en annan färg.

En av presenterna jag fick av Josse var en bok som hette Uppdraget med en massa konstiga uppdrag i för att förändra livet lite när det börjar kännas tradigt. "Du som tyckte att livet var enformigt". Jag skrev ju om att jag tycker dagarna flyter ihop och att jag bara vill skrika åt det ibland.


Jag vet att när jag under stressiga perioder eller när jag inte haft någon inspiration och inte har skrivit på ett tag, så har folk börjat klaga. "Varför har du inte uppdaterat bloggen?" "Om du inte skriver, hur ska jag då veta vad som händer i ditt liv?


Så tack till mina kära läsare. Utan er skulle ju inte bloggen ha särskilt mycket liv. En liten pik är väl att ni skulle kunna kommentera lite mer.... Men jag klagar inte, jag bara konstaterar!
Nu kan jag även passa på att göra en liten liten liten marknadsundersökning. Vad gillar du bäst att läsa om på bloggen? Är det något jag borde ha mer/mindre av?  "Kåserier", egna foton, dagens outfit, utmaningar, boktips, hiss och diss, listor, jobbprat?


Kommentarer
Postat av: Jenny

sorry för lite kommentarer men jag tycker bloggen e bra som den e. kanon när man inte träffas så mycket, man vet ändå vad du har för dig:) Kram

2009-06-09 @ 08:04:25
Postat av: mira

Jag gillar din blogg som den är, tycker om att kika in på ditt "tisdags-tema", sen dina söta kommentaren du får från jobbet ger en ofta ett leende på läpparna. Som Jenny skrev, skönt att snabbt kunna uppdatera sig om dit liv, nu när vi inte ses så ofta...även om jag föredrar att prata med dig ist. Och som vi sa igår, jag ser fram emot att få följa "uppdragen" från Josses bok.

Detta är vad jag kom på nu, men självklart finns det mer som jag gillar!

puss å kram

2009-06-09 @ 10:17:40
Postat av: Sara

Jag gillar mixen och det faktum om att du skiver "på riktigt".

Kram

2009-06-09 @ 18:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0