Guldgruvan

Igår visade Marie mig en guldgruva.
Hon undrade om jag ville följa med till "Hjärta till hjärta", en secondhandbutik här i Linköping som jag inte varit på. Jag som älskar secondhand sa såklart ja.
Så stort det var! Och så mycket fint det fanns där!
Jag köpte 10 servettringar som jag hoppas ska bli finfina när jag fått putsa dem. Tygservetter i en dukning kan jag tycka är så himla fint, så jag köpte 4 för fem kr stycket. Dessutom köpte jag jättefina små metallkakformar som jag är övertygad om att jag ska kunna göra några söta små desserter (eller något annat) i någon gång. Sen hittade jag också en virknål jag ska ha till ett nytt pysselprojekt och en liten present till Henke.
Mina allra största fynd är dock de som jag hittade sist. Jag är väldigt förtjust i gamla saker, speciellt sådant som man verkligen ser hur någon har tagit sig tid till att göra fint. Så när jag då hittade två örngott kunde jag inte låta bli. Det var sådana där örngott som är sådär riktigt gamla, med knytband, handknypplad spets och en liten bokstav på. När det sedan visade sig att bokstaven var ett snirkligt tjusigt S kunde jag bara inte låta bli. De blir så fina på min säng. Jag är lite salig!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag älskar också second hand. Det är en viss känsla när man kliver in i dessa butiker.

Här i oskarshamn har vi inte direkt några höjdarbutiker, men ibland hittar jag riktiga fynd.



Hoppas allt är bra med dig.

och ha en bra helg



kramar

2009-03-20 @ 09:28:08
URL: http://camilla1.blogg.se/
Postat av: Josse

Hej min vän!

Vi begav oss ut igår (sista dagen med bil) och skulle göra massa fynd...men hittade inte till den loppis som vi blivit rekommenderade:( Den andra affären var stängd så då la vi ner det! Så nästa gång jag besöker dig ser jag fram emot ett besök på Hjärta till hjärta och den där scrap-butiken:)Kram kram

2009-03-22 @ 17:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0