Toppenhumör

Jag borde väl egentligen inte skriva det här, för då ligger jag väl i någon flunsa inom två dagar, men jag tänker göra det i alla fall.
Det var länge sedan jag mådde såhär bra som jag gör nu!!!
Ungefär från november till februari gick jag konstant halvdan. Jag var sällan så sjuk att jag behövde vara hemma, men tillräckligt sjuk för att inte orka med saker och ting. Dessutom så blev jag sämre varje vecka jag bestämt mig för att jag nog skulle kunna gå och träna igen. Snor, hosta, värk i kroppen och huvudvärk blev en ond spiral som var så jävla tråkig.
Men just nu mår jag toppen!
Jag har inte känt av några somhelst symptom på förkylning på en månad och jag är så himla pigg. Visserligen är jag kvällstrött men inte värre än var jag alltid brukar vara, kvällströtthet är nog inbyggt i min personlighet. Något av det skönaste är att jag vaknar så utvilad på morgnarna, oavsett när jag går upp. Det här med att börja med mitt nya liv var en toppenidé för nu är det kul att laga mat igen, jag gör det inte bara för att jag måste äta. Jag testar nya recept och njuter. Även dagar när jag varit på jobbet mellan sex och halv sex som i måndags så känns det inte betungande att laga mat, det är bara att göra det.
Energin liksom bubblar i kroppen och humöret är bättre än på länge, dessutom börjar kreativiteten vakna till liv.
Henke och jag diskuterade igår var det kan bero på att jag mår så bra nu. En sak som jag är helt övertygad om är en bidragande orsak är Egyptenresan. Att bara komma iväg, ha det skönt, uppleva nya saker och totalt släppa jobbet gjorde underverk. När man kom tillbaka kunde man "ta nya friska tag" (som det så käckt heter) och man hade "laddat batterierna" (också ett käckt uttryck). Vårens ankomst påverkade garanterat, nu känner man äntligen att man börjar gå mot ljusare tider, jag älskar våren!
Min nya kost kan även den göra en del skillnad. Det sägs att man kan känna ett rejält uppsving när kolhydraterna gått ur kroppen, och bara det att jag undviker socker, äter mycket mycket mer grönsaker nu än innan och att jag börjat äta vitaminer ochh omega3 borde ju göra att kroppen piggnar till.
Sista anledningen som Henke kom på var också att om jag nu gått och känt mig så hängig så länge så börjar man ju bli van vid att det är ens allmäna hälsotillstånd, att man ska vara hängig. Så när man sedan blir av med hängigheten så känner man sig bara hur pigg somhelst.
Oavsett vad anledningen är så njuter jag i fulla drag, man vet aldrig hur länge det varar. Men nu mår jag toppen!


Kommentarer
Postat av: Josse

VA HÄRLIGT! Njut av allt i världen, de är du värd!

Puss och Kram från ett soligt Växjö

2009-03-25 @ 15:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0