Flummig på ett skönt sätt.

Jag går hemhemma och har det skönt. Solar (endast i axelbandslösa bhar och toppar eftersom jag INTE ska ha någon ful solbränna till min fina klänning på festen), läser, planterar om blommor med mamma, går på promenad med Daniel, fixar fika till pappa, planerar festen med hjälp av mamma, fotograferar, tänker, är, njuter.
Bilder kommer så snart de kommit över i datorn hemma i Linköping, jag har idag upptäckt vidvinkelfunktionen på kameran (hur har jag kunnat missa den innan?) och missbrukat den flitigt.
Festen på Valborg var riktigt lyckad. Trevligt folk, komplimanger (allt från "du är så himla snäll Stina, det har jag alltid tyckt" till "vilken fin klänning du har!" eller " du har större bröst nu än förra gången jag såg dig") och det faktum att jag är bra på att påverka folk i rätt riktning.
Trött blir jag dock på folk som tvunget måste mucka och slåss, bara för sakens skull. Sådana människor tappar verkligen respekten för. Där kom min övertalningsförmåga (eller det faktum att jag kan tjata hål i huvudet på folk om jag vill?) till bra användning. Trevligt men kallt som faaan rent utsagt. Note to self, ta med varmare kläder att ta på dig på hemvägen nästa gång!!!
Imorrn är det söndag och långhelgen är slut för den här gången också, och jag har inte planerat veckans verksamhet som jag ska. Åker tillbaka ganska tidigt till Linköping imorrn, mitt hem har blivit eftersatt denna något hektiska vecka som varit. Det här inlägget känns lite flummigt, men jag känner mig liksom lite flummig idag. Flummig på ett skönt sätt. Snart är det läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0