Pyssling.

Sara och jag har pysslat ikväll.
Vi har fixat fina askar med decopage på, jag har fixat ett armband och Sara har gjort kort, testat mina stämplar och skrattat åt att jag har så mycket pysselgrejor.
Jag försöker oftast undvika att tänka på hur sjukt mycket saker jag har till pyssel, det ligger åtskilliga tusenlappar där i mina lådor. Papper i alla möjliga färger, kvaliteter och mönster. Färger i många varianter, akryl, olja, tygfärg, möbelfärg, akvarellfärg, kritor, tuschpennor, akvarellpennor, jollypennor, tjocka å smala pennor.... Lera, pärlor, sysaker, och allt som hör till det. Stämplar och pynt till kort, åtskilliga fina saker att slå in paket i.... You name it! Och färre saker lär det inte bli (fasen ta dig Sara som visade mig Medmerabutiken!) Som sagt, där ligger åtskilliga tusenlappar... Lite ångestframkallande när man börjar tänka på det! Men jag brukar se det som att jag inte har några andra dyra hobbys. Jag köper inga dyra delar till min bil (som jag inte har), jag dansar inte, jag spenderar inte femhundralappar på krogen varje helg, jag handlar inte 20 nya klädesplagg i månaden osv.
Och det viktigaste av allt. Pysslet får mig att må bra.
Vissa går på yoga, andra boxas, jag pysslar.
Ibland sörjer jag lite att jag inte tar mig tid oftare, för sällan är jag så harmonisk som när jag suttit en kväll och pillat med alla mina små prylar. Dessutom hoppas jag att mina vänner gillar min hobby, för det drabbar dem med jämna mellanrum.
Ikväll har jag fått pyssla, vi har pratat strunt, hittat på nya idéer och druckit te. Dessutom hittade jag världens sötaste lilla monster idag. Jag mår bra.

Kommentarer
Postat av: mira

Äh Stina klart att pengarna är värt det. Tänk så mkt pengar du har "sparat" in när du gjort ett kort istället för köpt ett. Det är dyrt att köpa färdiga produkter också;) Å, man, iaf jag uppskattar dina pyssel otroligt mycket!

Puss på dig!

2009-05-14 @ 08:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0