Skönare tisdagsmorgon får man leta efter.

På tisdagar har jag min friskvårdstimma på morgonen och börjar därför först kl 9. Jag som blivit nästan äckligt morgonpigg vaknade ändå i vanlig ordning kl 5.15. Jag låg kvar trekvart och bara drog mig och vid kl 6 gick jag upp. Folk tror jag är sinnessjuk som går upp frivilligt kl 6.
Sen gick jag en lång och skön morgonpromenad. Jag älskar morgonpromenader, luften känns så frisk och man piggnar till på ett så skönt sätt.
När jag kom hem igen hade jag en och en halv timma innan jag var tvungen att åka till jobbet. Då lagade jag min gröt och satte mig på balkongen för att äta den. Det var helt underbart i solen och den sköna luften! Jag satt där och åt och skrev ner lite grejer jag måste komma ihåg att göra innan festen och bara njöt. När gröten var uppäten var det fortfarande gott om tid kvar och jag kände inte för att göra något nyttigt. Så då gick jag in och hämtade min bok. Sedan satt jag där i 20 minuter och bara läste i solen. En mycket bättre start en tisdagsmorgon kan man knappt tänka sig, såna dagar är det gött att leva.
Gullet och jag firade förresten 2 år igår. Föga romantiskt var det eftersom vi knappt ens kom ihåg det. Jag firade lite på kvällen genom att äta jordgubbar med grädde till, lite oromatiskt att göra det själv, men bättre än inget.  Vi får väl se det som att vi firade i Egypten, eller så får vi hitta på något i nästa vecka när jag faktiskt ska vara i Växjö i över 4 dagar i sträck. Halva den här veckan har snart gått och nu hägrar två kortveckor för min del, underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0