Mitt nyttiga liv.

Hur går det med ditt nyttiga liv? är det inte många som frågar. Så nu tänkte jag uppdatera er på den punkten.
Det går faktiskt himla bra!
Hur många kilon jag gått ner kan jag omöjligt svara på, för jag går ofta ner i fett men upp i muskler när jag sätter igång å leva nyttigt och därför märks det knappt på vågen. Men det jag kan svara på är hur många centimeter jag gått ner över höfterna: 4 cm. Det är ganska mycket ändå med tanke på att jag inte var särskilt "tjock" innan jag började. Jag har också gått ner 3 cm runt midjan och 2 cm under tuttarna. Jag är mycket nöjd.
Det var precis det här jag var ute efter. Byxorna sitter snyggare, jag har en smalare midja, mer markerade muskler, nyckelben och kindben. För andra märks det nog inte så stor skillnad, men jag gör det och det är ju huvudsaken.
Nu har jag dragit ner på striktheten vad det gäller kolhydraterna. Jag har i helgen både ätit korv med bröd, hamburgare med bröd, potatissallad, macka och potatis. Man vill inte vara en såndär skittråkig som inte äter nåt kul, jag äter bara mindre av det än tidigare, och dessutom är tanken att jag inte ska gå ner mer nu. Det svåra kommer att vara att stanna precis här nu. Inte gå upp allt till sommaren igen, och inte gå ner så mycket mer för då kommer inte min klänning att sitta snyggt. Därför unnar jag mig på helgerna men skärper mig i veckorna.
En del saker är dock fortfarande totalt nono. Jag vill t.ex. inte äta godis, visst blir jag sugen ibland, men det slinker inte ner en godisbit för jag vill inte ha någon. Läsk har jag druckit ytterst lite, visst är det gott, men man dricker ju flytande socker! Dessutom har jag vant mig av med sött på gröten, bytt den sockrade yoghurten mot osockrad och försöker att inte småäta söta saker, åtminstone inte i veckorna. Socker är lite bannlyst i mitt hem just nu. Detsamma gäller för pasta, potatis och ris i veckorna, man kan leva gott utan dem om ni inte trodde det.
Jag är stolt över mig själv, den vinner som är trägen som Winnerbäck sjunger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0