Mörkerfota, med psyket i behåll?

Igår kväll när andra normala människor antingen satt med sin andra drink i handen eller kröp ner djupare i soffan med chipsskålen så drog gullet och jag på oss långkalsonger och gick ut för att mörkerfota. Japp, ibland undrar jag också om jag har psyket i behåll. Och ibland undrar jag om inte Henke är alldeles för snäll, för snäll och stöttande är han.
Att mörkerfota innebär att man fotar i mörker utan blixt, och för att lyckas med det krävs stativ.
Målet var inte alls att få helgrymma bilder, jag har inte lagt ner någon större tid på bildkompositionen.
Målet var att testa.
Testa vad stativet går för utomhus, testa att ta bilder i mörker, utan någon lärare med som ger en tips om inställningar. Testa långa slutartider, testa att fumla i mörkret med knapparna och att släpa runt på stativet i kylan. Jag insåg ett big mistake idag när jag förde över bilderna till datorn. Jag hade tydligen hjärnsläpp och gick runt och fotade med ISO 200 i mörker? Vad tänkte jag på? Fattar du inte vad jag menar med mitt ISO dravel så ta inte illa upp, det är jag som är nördig som vanligt. Men men, det är misstagen man lär sig av och nästa gång lär jag komma ihåg att ställa om ISO:n,  några av bilderna blev helt okej ändå. Här kommer några. 



     
Siluetter, frusna rörelser och skuggor.

  
Lite skräckfilmsvarning... Båthuset har ni sett i dagsljus på mitt fotomaraton.

 
Att leka med ljusspår är barnsligt roligt!


 Och så sist men inte minst.
Min stora starka man som skulle beskydda mig mot alla våldtäktsmän och tjuvar.
Ni ser väl så stor och farlig han ser ut, haha!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara Nilsson

Vilka häftiga bilder... särskilt de med ljusspåren... börjar bli sugen på en "riktig" kamera.. men det känns som att det är jobbigt att släpa runt på den! kram

2009-11-15 @ 21:36:57
Postat av: Tobias

Hehe, gillar ditt misstag med iso-talet. Brukar själv glömma bort att ändra tillbaka till rätt iso tal. Men kommer på det efter några kort. Schyssta ljusspår, är det mobilen du använder dig av där eller?.

2009-11-15 @ 22:09:11
URL: http://www.tobholm.blogspot.com
Postat av: Henrik

det var nog fler än vi själva som undrade om vi hade alla indianer i kanoten. tänker framförallt på tjejen som inte vågade passera oss när vi under en hel del skratt gjorde de där ljusspåren (man kan inte se smart ut när man gör såna). Hon föredrog att gå i det fuktiga gräset tio meter från gåvägen för att undvika psykopaterna.

2009-11-16 @ 09:08:42
URL: http://www.blindtarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0