Trial and error.

När jag satt och åt igår slog jag på tvn och då var det något program om någon engelsk författare och konstnär. Jag fastnade framför det och kände mig som en pensionär, haha. Men anledningen till att jag fastnade var för han var så söt gubben och han sa så kloka saker.
En sak han sa var det att man måste träna på sitt skapande.
Man kan inte bara läsa om hur man spelar piano, man måste spela piano för att lära sig.
Så det har jag gjort idag.
Jag har inte spelat piano, men jag har har fotat, fotat och fotat. Jag gick ut vid 11 och kom in genom dörren igen kl 13.22, 197 bilder rikare.
Oj vad många bra bilder du måste ha tagit då, tänker någon, när du har tagit så många.
Men det är inte alls säkert.
Bara genom rensningen på kameran så har jag kastat över 130 bilder. Och när jag för över dem till datorn så kommer säkerligen hälften av de 60 bilder som är kvar att kastas de också, när man ser dem på riktigt i närbild. Har jag 15 bra bilder när jag är färdig så måste det räknas som ett bra resultat.
För det är Våga Vågra Auto som gäller.
Överexponeringar, större bländare, längre slutartider, rätt fokus, och så tvärtom.
Trial and error, helt enkelt.
Bilderna kommer i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0