Nördande i mörker.

Onsdagar är den klart bästa dagen i veckan just nu. Dels för att det är min tidiga dag, men främst för att det är fotokurs på onsdagar! Igår var det dags för fotograferande utomhus i mörker utan blixt och jag byltade på mig upp till tänderna då jag frusit hela dagen. 
Sällan känner jag mig så nördig som när vi vandrar runt en grupp på åtta personer med våra systemkameror om halsen, med stativen i handen och där samtalen låter ungefär: "Wow, den var snygg, vilken bländare använde du där?" Vi sitter på huk mitt på torgen, stirrar på trafikljus, letar bra vinklar på våra uppdrag och står fem personer runt en fontän i djup koncentration.
Men samtidigt så är det sällan som jag har så roligt. Jag har redan lärt mig enormt mycket på den här kursen, och den är inte slut ännu!
Och frös jag? Ja och nej. Mina fötter var iskalla men det kände jag inte förrän det var dags att gå hem. 
Kvällens konstaterande: Jag måste köpa mig ett stativ. Så enkelt är det bara.
Smakprov från gårdagens fotande. Och nej, bilderna inte redigerade på något sätt alls.   

   Uppdrag: Ta en bild där rött, gult och grönt  lyser samtidigt på trafikljuset. Dessutom ska det gärna finnas med fina ljusspår från bilarna.

 Den här kallar jag "smakprov på nördighet" och hoppas Tobias förstår att det inte är honom jag menar, haha.

    Allmäna ljusbilder på stan.


 Uppdrag: Fota Filbyterstatyn


 Uppdrag: Gå hem och ta en bild i befintligt kvällsljus där en ljuskälla ska finnas med (tror jag, vår lärare är ganska bra på att ge luddiga instruktioner...)


Kommentarer
Postat av: Nils

Tjusiga bilder! Bör nog med gå en kurs. Man kan ju inte använda auto jämt ;)

2009-10-23 @ 11:09:39
URL: http://nisseitorpet.wordpress.com/
Postat av: Tobias

Tjenare,

Tack det var ju snällt att jag fick din blogg address. Vilka snygga bilder du fick till och Smak prov på nördighet kan man ju lätt ta och säga. Hehe! Men det var riktigt roligt att springa omkring och fota i mörket.



Nu är det min tur att smygläsa igenom din blogg lite...och se om jag hittar din foto sida.



Ha nu en grym fortsatt helg!

2009-10-24 @ 06:58:06
URL: http://www.tobholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0