"Jag kan packa lätt, jag är inte rädd..."

Ni som följer bloggen vet om att jag är värdelös på att packa lätt.
Ibland tänker jag att jag inte ska packa så mycket, men efter alla "tänk om" så ligger det plötsligt en gigantiskt hög på sängen som ska med.
Men inte den här gången.
Den här gången SKA jag packa lätt.
Anledningen till att jag tror jag kommer lyckas den här gången är att jag vet i stora drag vad jag ska göra i helgen. Därmed behöver jag inte tänka "men tänk om vi ska göra det, då behöver jag den här, å ska vi göra det så behöver jag det där".
Så istället för att släpa på den stora resväskan jag brukar ha, så blir det nu två små väskor.Väldigt små med tanke på att den jag ska packa kläderna i är den jag brukar ha som "handbagage" annars. Att det blir två väskor skyller jag på min stora kamera och alla tillbehör till den. Den måste jag ha med och därmed får hela kameraväskan följa med. Men hade jag inte haft den hade jag klarat mig med en väska.
Den här gången har jag inte tänkt ett enda litet "tänk om". Jag har bara med mig de skor jag åker i, tar bara med mig ett par jeans å en topp utöver det jag åker i, ett par tunna extra leggings, strumpor, trosor, mössa å vantar och en ytterst liten sminkväska (jag äger en gigantisk). Thats it. Så blir jag genomblöt, spiller ner mig (jag är grymt bra på det) eller om det händer nåt annat oförutsett så är jag körd. Men då får det bli så. Det här är ett test, kan andra packa "weekendbags" så kan jag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0