Stackars gubbe.

Mötte världens suraste gubbe på vägen hem idag.

Jag cyklade genom trädgårdföreningen och där är det inte någon speciell cykelbana, men det står heller inte något om något cykelförbud. Då jag svängt förbi en barnfamilj hamnade jag på samma sida av "gångstigen" som den mötande gubben så vi blev lite sådär veliga som man kan bli när man inte riktigt vet vilken sida man ska vara på ni vet. Får jag lägga till att det var bara gubben och jag där, inga andra och med andra ord gott om plats.Men då ställde han sig plötsligt i mitten och ropar när jag kommer:
-Det är gångbana här!
Orka tjafsa med en sur gubbe tänkte jag och svarade:
-Det är cykelbana också, och cyklade förbi.
Då jävla tände gubben till:
-Det är det inte, då skulle det ha varit en skylt, är du helt dum i huvudet!!!

Då borde man väl inte få gå där heller då för någon gångbaneskylt har jag då aldrig sett. Ska ta och kolla upp det där. Hade där varit massor med folk hade jag förstått. Men nu ställer sig gubben och skriker att jag är dum i huvudet för att han fick gå två steg extra, max. Orka bry sig om en tjurig gubbe. Jag tyckte bara så synd om honom, för hur kul liv kan man ha om man är så?

Kommentarer
Postat av: Nils

Hahaha! Fy dig Stina... Åka runt och provocera fattiga pensionärer på det viset, jag blir mörkrädd!

2009-10-30 @ 18:18:44
URL: http://nisseitorpet.wordpress.com/
Postat av: Tobias

haha, han hade verkligen ingen bra dag den är sur gubben. Tror du gjorde hans dag, han behövde klaga på något. Brukar oftast vara både gång och cykel väg på sådana ställen.



Svar på frågan angående kyrkan: Nej, det är inget bildredigerings program inblandat faktiskt. Det är strålkastarna från marken som lyser upp mot spiran, det är dimman som gör det där härliga ljuset.

2009-10-30 @ 22:15:30
URL: http://www.tobholm.blogspot.com
Postat av: Henrik

det är en sån som bygger hemliga tunnlar och rum under sitt hus.

2009-10-31 @ 08:41:21
URL: http://blindtarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0