Torsdag är det nya fredag.

Fredag är väl den dag i veckan som vi nästan alla längtar efter. Åtminstone vi som har arbetstider där vi jobbar i veckorna och är lediga i helgerna. För de som jobbar helg kan ju fredagen vara en av de segaste dagarna i veckan, men det var en parentes.
Jag älskar såklart fredagar, eftersom jag är en sådan som har lediga helger. Ni som följer bloggen vet dock att mina helger brukar vara ganska fullsmockade. Det innebär i sin tur att fredagarna sällan innebär någon större vila i min ensamhet utan ofta består de av tågresor, väntan på någon, packande eller städande för att någon ska komma dagen därpå.
Därför har torsdagarna nu blivit de nya fredagarna för mig.
På torsdagar slutar jag kl 15, då har man tid att fixa det man ska på eftermiddagen och sedan är kvällen helt fri. Då kan jag ha den där lugna stunden man egentligen ska ha på fredagen. Ligga och slappa, se en film, gå å pyssla i godan ro. Ikväll har jag legat i soffan å tittat på Johan Falk, GSI, som var riktigt bra. Lägenheten var städad, disken var diskad och känslan av lugn infann sig. Hade det  inte varit så att jag ska upp tidigt imorrn hade jag tagit mig ett glas vin, nu blev det några chokladbollar istället. Så här sitter jag nu, med lugnet i kroppen och vetskapen om att imorrn är det fredag, en toklugn sådan på jobbet, och sen är det gullungarna Tessan och Jenny som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0