Får jag be om största möjliga tysssstnad.

Idag gick jag upp kl 6 när jag egentligen inte behövde gå upp förrän kl 7. Ja jag vet att vissa tycker jag är dum i huvudet när jag gör så, men efter mina 7 timmars sömn var jag utvilad. Så jag tog mig en liten kort morgonpromenad, stannade och plockade lite kastanjer som nu ligger vackert upplagda i en skål på bordet. Plockat ur diskstället, tagit undan lite kläder, fixat iordning träningskläderna, lagt upp mina matlådor och stökat undan så det ska kännas skönt att komma hem efter en lång dag. Idag ska jag nämligen på "functional moves", ett pass på gymmet, efter jobbet och kommer inte att komma hem förrän efter 19.
Så jag har gått här i tystnaden och plockat och laddat för en ny dag på jobbet. Varför jag har det tyst? Varför jag inte har radion eller tvn på?
Därför att tystnaden en dag som denna med 11 barn och två icke färdiginskolade är ungefär lika sällsynt som snö i Sahara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0