"Jag ska bara"...

Så har vi hankat oss fram i den första veckan av kollegans semester. Även om det varit slitigt så har det gått, med en hel del pyssel och pussel på vilken personal som ska vara var vilken tid.
Barnen är otroliga som accepterar så mycket stök och man får dåligt samvete över alla "jag ska bara". Vill barnet att man ska sätta sig ner och leka med det så säger man "jag ska bara" och så möter man ett barn i hallen, byter blöja på nästa, snyter det tredje, tröstar det fjärde och bannar det femte. Efter det har man glömt att man lovade att man skulle sätta sig hos barnet efter att "jag bara".
Men idag har vi bara 6 små gullungar, det ska bli så skönt! Då är det lätt att man tar tag i såna där andra saker som behöver göras, som pappersarbete eller pill vid datorn. Det ska jag dock inte göra idag. Idag ska jag inte bara, idag ska jag sitta ner på golvet med barnen och leka med dem av hjärtans lust, sen stundar helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0