Glada nyheter!

Så mycket trevligare den gamla vardagen blir när man får lite glada nyheter!
En av mina allra käraste vänner har förlovat sig! Grattis Josse och Simon!
Jag hoppas att Josse är medveten om hur mycket jag kommer att kräva att vara involverad i planerna inför det ståndande bröllopet (när det än blir), sånt är jag nämligen grym på! ;)

Själv har jag under dagen ringt till högskolan som håller i utbildningen jag vill börja på i höst. Jag ville ta reda lite på hur stora mina odds är för att komma in där. Det visade sig att utbildningen är eftertraktad (som jag misstänkte) och de brukar ha ca 60-70 sökande till de 30 platser de erbjuder. Inte så bra. Lite bättre är det dock att de gör sitt urval efter antalet högskolepoäng de sökande har, och där borde jag ligga skapligt till. Jag läste ju nämligen en termin extra än vad som krävs för en lärarexamen och det tycker man väl att inte alla borde ha gjort?! Det ökar åtminstone mina möjligheter litegrann. Försöker dock intala mig själv att jag inte kommer att komma in, för jag vill inte bli besviken. Men samtidigt kan jag inte låta bli att verkligen hoppas, för jag vill verkligen gå detta nu!

Nu lägger jag dock undan det långt bak i bakhuvudet och gläder mig åt att ikväll kommer Henke och imorrn är det fredag!


Kära lilla Josefine!


Kommentarer
Postat av: Josse

Tackar för detta hedersinlägg och är så glad att du vill hjälpa till - vet att du kommer behövas och dessutom göra det kanoners;)

Kram och Puss

2010-04-08 @ 16:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0