Helgvardag.

"Åh om man kunde ligga kvar här hela dagen" tänkte jag igår morse när jag vaknade upp bredvid Henke. Nästa tanke som slog mig var att det faktiskt skulle kunna gå att ordna! (inte ligga kvar i sängen hela dagen dock, jag skulle få psykbryt av rastlöshet)
Upp ur sängen, slå på datorn och in på sj:s numera välbekanta hemsida. Jodå, det gick tidigt tåg idag, men det var fullbokat. Dock så fanns det ett tåg som kom in till Linköping kl 8.55 och jag börjde kl 9 idag... Men ett telefonsamtal till kollegan senare var måndagens biljett hem bokad! En hel söndag i Växjö är för mig en riktig lyx! Ingen hemresetid som ska passas, bara softa, en hel söndag!
Vi hade riktigt riktigt mysigt så varje sekund av extraarbete på att boka om biljetten kändes så värt det. (och extraarbete må jag kalla det att förstå sig på Svenska buss biljettbokningssystem. Jag är van vid diverse resesystem, men detta tog pris i oförståbarhet.)
Men trots förlängning av helgen så var det ju idag dags att bege sig hemåt för en ny arbetsvecka.
När jag kom till Alvesta hade jag 25 minuters bytestid. Jag visste att jag skulle sitta ner hela dagen idag och jag kände inte för att klämma in mig i den lilla väntsalen i Alvesta där jag tillbringat mången timma, så jag stannade kvar ute på perongen i solen.
Plötsligt slog det mig, jag har ju kameran med mig! Jag jobbar på att bli mer bekväm med att fota där folk faktiskt kan se att jag gör det, så nu passade jag på att öva.
Här kommer bilder av min "helgvardag".








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0