Inspiration.

Är det inte meningen att man ska känna sig pigg och utvilad efter sin semester? Att man ska vara sådär peppad, driven och sprudlande full av idéer?
Jag känner mig varken utvilad, pigg eller speciellt sprudlande idérik. Snarare trött och oinspirerad.
Mest tror jag det beror på att jag inte riktigt vill dra igång på fullt när jag vet att jag ska vara ledig snart igen. Jag går hellre runt på halvfart tills semester nummer två är över.

Dock hade jag ett väldigt bra samtal med min kollega på rasten (som blev en halvtimma för lång eftersom vi inte kunde sluta prata) och vips känner jag hur något händer med mig. Som om någon pumpat in extra bensin i en motor som har svårt för att starta. Hur hjärnan börjar processa och tusen frågor börjar bearbetas i mitt huvud.
Inte många kan inspirera mig som hon gör.
Nu ska jag gå och lägga mig med min första kurslitteratur som just nu får mig att fundera på om kreativitet kan läras ut?

Kommentarer
Postat av: elida

Om kreativitet kan läras ut? Oj vilken svår fråga! Men det tror jag nog, delvis. Men samtidigt tror jag inte att vem som helst kan bli jättekreativ. Eller? Vad säger boken? Kram!

2010-08-04 @ 10:22:17
URL: http://elidaorichard.madeforyou.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0