Litteratur.

Aldrig tidigare under mina 8 terminer på högskola och universitet har jag skaffat all litteratur så långt innan kursen börjar. Jag menar allt (förutom en artikel) som jag ska läsa under hösten är nu fixat! Visserligen kanske jag inte får behålla alla böcker under hela terminen, men då har jag i alla fall tittat på dem och sett om det är något jag tycker är värt att köpa till mig själv.
Ett mycket tydligt tecken på hur peppad jag är för den här kursen skulle jag vilja säga!
Böckerna som nu ligger i min lilla hög har titlar som:
Det som muser viskat (är mindre flummigt än det låter även om det är en aning flummigt)
Lära barn skapa
KG Nilsons färglära
Skapande handling
Skapelsemorgon
Intro bild

Första delkursen handlar mycket om att man ska "granska" och utveckla sin egen konstnärlighet. Det ska bli väldigt spännande. Första boken jag läser nu är "det som muser viskat" och eftersom jag bestämt mig för att jag måste bli diciplinerad och plugga på onsdagar så är det den boken som gäller för ett par timmar efter joggingturen jag ska ta nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0