Undermedvetet.

När jag var på Ikea i förra veckan var jag nära att köpa en sprayflaska. Ni vet en såndär alldeles vanlig sprayflaska som man fyller vatten i och sprejar sin tvätt med när man ska stryka den (eller spraya håret med när man vill få fram sina lockar som den mest används till hemma hos mig.)
Flaskan var billig och hade fin färg, men just när jag skulle ta den tänkte jag: "Amen Stina, vad ska du med den till? Du har ju redan en till vatten och en till rengöringsmedel, vad sjutton ska du med ännu en sprayflaska till? Du köper alldeles för mycket grejer." Och så gick jag förbi.
Igår kväll när jag satt vid datorn hördes först ett "bang" och sedan ett "kluck kluck kluck". Ett "bang" och ett "kluck kluck kluck" i kombination är sällan en bra grej, och inte heller denna gång. Den flaska jag har rengöringsmedel i hade nämligen gått sönder där den hängde i sprayhandtaget över en pinne och trillat ner och "kluckat" ut allt medel i botten på städskåpet.
Föga intressant fakta egentligen, MEN, det jag vill komma till är att jag med andra ord skulle ha köpt den där flaskan på Ikea.
Det måste ha varit mitt undermedvetna som liksom visste om att jag skulle behöva en ny sprayflaska, och så struntade jag helt i vad det sa. Så from. nu så tror jag det är bäst för alla parter om jag börjar lyssna på mitt undermedvetna mer!
Jag tycker nog att det känns som att mitt undermedvetna gärna vill skicka iväg mig på en massage eller liknande inom snar framtid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0