Bara ett halvår.

Jag kollar mycket på foton just nu.
På bloggar, fotosidor, tidningar, böcker och vad jag kan komma över. Igår satt jag och tittade i mammas tidning Drömhem&trädgård. I den är det väldigt fina foton och jag satt och granskade var skärpan var lagd på varje bild. På vilket ställe i bilden skärpan låg och hur stort skärpedjupet var. Det är riktigt intressant och lärorikt att sitta och titta på andras bilder och analysera dem, men det har en baksida.

Ju mer jag tittar desto mer inser jag hur låååångt jag har för att bli en riktigt duktig fotograf. Jag ligger på en så jäkla grundlig nivå att mina bilder ibland känns som det var en sjuåring som fotat dem om man jämför med andras. Det borde vara en sporre för att bli ännu bättre, men ibland känns det lite knäckande.

Men men, det är bara att träna. Träna, träna, träna och träna. Läsa ännu fler böcker, titta på ännu fler bilder och i mars börjar steg två på fotokursen. Jag antar att en del av den knäckande känslan kommer från min otåliga sida. Jag vill bli bra nu! Det är då man får sätta sig ner och tänka efter. Det är faktiskt bara ett drygt halvår sedan jag köpte kameran. Och hur otroligt mycket har jag inte lärt mig på det halvåret?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0