Skottspole.

Jag har farit runt som en skottspole i eftermiddag.

(En skottspole är en pinne med halvtäckt hölje av trä. På pinnen (spolen) lindas tråd för att sedan tillsammans med höljet föras mellan trådarna i en vävstol.Termer kan även användas i bildlig betydelse: "Att fara som en skottspole" - att åka fram och tillbaka. Wikipedia)

Jobbade mellan 7-17, var och handlade på min rast så jag skulle slippa det när jag kom hem.
Fick skjuts hem av snälla kollegan.
Hem, byta om, ut och jogga.
Joggade upp till blomstertorget för att köpa två nya blommor.
Jogga hem igen, duscha, fixa mat.
Diska, dammsuga och städa toaletten.
Laga efterrätt, diska mer, se på Familjen annorlunda samtidigt som jag strök.
I pauserna dukades bordet och disk plockades undan.
Dammtorka lite, fixa till bordet i vardagsrummet, plocka undan kläder.

Hade tänkt lägga över bilder på datorn idag, men nej. Det blir istället till att försöka få in lite snygga bilder på digitala fotoramen för morgondagens gäster att titta på. Sen blir det rakt isäng. Imorgon stundar jobb mellan 8.30-17, innan dess ska det simmas och kl 18.15 kommer kollegorna på middag. Och jag som klagade häromdagen på att jag inte gör något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0