Blängande kartonger.

Efter nyår så avskyr jag synen av julsaker.
Jag är ingen större fan av julsaker ens från början, tomtar ska då vara väldigt charmiga för att få en plats i mitt hem, i år hade jag ingen alls. Lite julpynt ville jag ju dock ändå ha även om jag inte skulle fira jul i lägenheten, och jag tycker alltid att det är så mysigt att plocka fram min elektriska adventsljusstake.
Men såfort jag kommer tillbaka till lägenheten efter nyår så avskyr jag allt juligt! Jag tror det härstammar i att jag ofta har den där känslan av att börja om när jag kommer tillbaka efter jul, och då vill man inte ha något gammalt kvar.
Så direkt efter att jag plockat upp mina påsar så åkte julpyntet rätt ner i sina kartonger, vilket gick snabbt då jag hade så lite. Jag var påväg med det ner till förrådet med en gång, men så hängde inte förrådsnyckeln på sin plats, och sådant är aldrig bra! Eftersom jag inte hittade nyckeln efter sökande på de mest uppenbara gömställena så fick julpyntskartongerna förpassas till bänken i hallen. Där ligger de nu och liksom blänger lite på mig.
Men jag tittar inte tillbaka på kartongerna, jag slänger kärleksfulla blickar på min underbara julklappslykta och de fina lila tulpanerna jag unnade mig idag.
Ut med julen, in med nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0