"Jag kommer hem till dig, jag är en händig kvinna!"

Mitt senaste inredningsprojekt är hallen.
När jag flyttade in så prioriterade jag inte hallen för 5 öre, jag bara köpte väggblommor på Ikea för att kunna dölja alla fula hål och fettfläckar.
Men efterhand har jag tröttnat på dem och innan jul åkte de ner, och för ett par månader sedan köpte jag en "hallmöbel" att kunna sitta på.
Idag har jag flyttat spegeln till motsatt vägg och satt upp ett tyg på väggen, just för att tapeten ser vedervärdig ut. Jag hittade ett tyg med änglar i Västervik som jag var tvungen att köpa, såklart! Var lite rädd att det skulle se för "töntigt" ut men det blev himla bra. Lite neutralt men man ser det ändå. Nästa steg är att få upp fyra ramar (som va rätt så dyra...) med förstoringar av några av de bilder Tobias tog på mig. Ramarna står mot väggen och väntar på bilderna som jag beställde igår.
När allt är färdigt ska ni få se bilder. Passar på att tacka mamma och pappa för stegen jag fick när jag flyttade in, oumbärlig, och för symaskinen jag fick när jag fyllde 25, klarar mig inte utan den heller.
Jag har borrat, pluggat, skruvat, mätt, räknat ut, strukit, sytt och fixat.
Jag är totalt värdelös på historia och om möjligt ännu sämre på geografi.
Men jag är jäklar så händig när jag sätter den sidan till!

Kommentarer
Postat av: Henrik

tur att jag är bra historia och geografi då. när min händiga kvinna kommer hit så sätter jag henne mer än gärna i arbete. Tavlan som jag både behöver en ny ram till och som behöver sättas upp börjar efter 1,5 års startsträcka kännas lite irriterande. Under tiden kan jag berätta allt om kontinentalplattor och vulkaner.

2010-01-04 @ 21:39:30
URL: http://www.blindtarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0