Lördagsnöje.

Idag när jag kom upp till Linköping vid 18.30 tiden så var jag lite hungrig. Bestämde mig för att ta mig en titt i frysen för att se om jag hittade något spännande. Det spännande jag fann då var att jag i onsdags när jag slängde in paketet med hallon inte fått igen dörren till frysen ordentligt. Med andra ord var det varmare där än tanken är att det ska vara i en frys...
Eftersom att frosta av frysen är det absolut roligaste jag vet en lördagskväll så blev jag såklart överlycklig!
Ironi.
Men jag har blivit så mycket bättre på att ta såna här saker utan att bli skitsur.
Det kunde ha varit så mycket värre. Det hade bara varit en liten glipa så det var inget som tinat så mycket att det var förstört, inget var varmare än det hade varit i ett kylskåp och det mesta var fortfarande mer eller mindre fruset. Med andra ord behövde jag inte kasta mer än några saker, resten åkte ner i en påse och ut på balkongen i de 17 minusgraderna. Sedan var det bara att stänga av frysen och bända bort lite is ur den i pauserna i Robinson.

Allt i frysen kunde varit förstört.
Det kunde varit en dag mitt i sommaren när det är svårt att göra av alla frysgrejer någonstans under tiden.
Det kunde ha inträffat när jag verkligen inte hade tid att fixa till frysen.

En liten miss, vad gör den om hundra år?
Jag fick i alla fall en mycket ren och avfrostad frys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0