Shortsjakt.

Jag har varit på jakt efter ett par löparshorts ett tag. Ni vet ett par sånadär enkla, knälånga svarta i nåt syntetiskt material som är luftiga och bekväma. Såna som man brukar ha när man tränar fotboll och som Henke har ungefär 8 par av.
Jag har dammsugit igenom stora delar av stans tjejavdelningar men icke. Är man tjej ska man inte ha såna shorts uppenbarligen. När man sportar som tjej ska man antingen ha något av följande på benen:
-Trekvartsbyxor. Jättebekvämt, jag har flera par, men för varmt att springa i såhär års.
-Mysbyxor. Samma där, alldeles för varmt.
- Haremsbyxor. Antagligen mest till yoga men jag hatar haremsbyxor och skulle icke köpa några.
- Små shorts. Det finns shorts för tjejer som vill sporta, men det genomgående temat är att de är tajta och jäkligt små och korta. Även där gärna av mysbyxematerial, för det vet väl alla att tjejer inte svettas?

Till sist hittade jag ett par perfekta.
På barnavdelningen. För killar!
På tjejavdelningen för barn fanns det inga.
Att man inte ens kan hitta ett par såna shorts för sin 10-åriga dotter utan att det måste vara blommor och trams på gör mig rädd för var samhället är påväg.

Men jag är väldigt nöjd med mina nya shorts som jag har provlöpt idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0