Fattigmanssyssla.

Sedan jag bara klämt in sommarens trekvartsbyxor och shorts i garderoben har det varit överhängande rasrisk varje gång jag öppnat garderobsdörren. Därför tog jag idag tag i att vika om och flytta runt sakerna där så det skulle bli mer plats och lättare att hitta.
Nu när allt ligger så prydligt vikt på respektive plats på hyllorna så har jag konstaterat att det är en yppelig sysselsättning att städa garderoben om man känner sig lite fattig men ändå skulle vilja ha lite nya outfits.

Under städningen hittar man nämligen plagg efter plagg som hamnat underst längst in och som man knappt hade en aning om att man ägde. "Nämen titta här ligger ju det här linnet, det är ju snyggt. Det kan jag ju ha till de där byxorna jag köpte för ett tag sen" och vips är man en outfit rikare. Man inser att man faktist har massor med fler toppar än vad man trodde och att man inte behöver köpa några på ett bra tag.
När man håller på så inser man också att man faktiskt inte alls använder vissa av de där linnena som ligger i "snygg" högen. De är inte snygga, de var snygga. Därmed kan man göra lite mer plats för de där shortsen genom att göra sig av med en del gammalt som man bara får ångest av att man inte kommer i längre. Man lägger dem fint i en påse för att skänka till second hand nästa gång.
Win-win situation.
Ger man sig dessutom på att gå igenom sina väskor kan man förutom plåster, alvedon, tamponger, pennor och läpsyl också hitta sig lite pengar. 118 kr tjänade jag på det.
Jag tror jag ska börja städa garderoben oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0