Känn pulsen.

Har varit och hämtat ut mitt paket idag, paketet som innehöll en pulsklocka jag beställde i lördags.
Henke har hela tiden hävdat hur mycket bättre mitt träningsupplägg skulle kunna bli av att äga en. Jag har haft lite svårt att bestämma mig för om jag verkligen ville ha en. Behöver jag verkligen en pulsklocka?

Första anledningen till att jag inte ville ha en är att träning med pulsklocka innebär att man tränar inom olika pulszoner, dvs man ska hålla sig inom vissa procent av sin maxpuls för maximalt resultat. För att räkna ut sina pulszoner behöver man sin vilopuls, lätt fixat att ta på morgonen innan man gått upp. Men man behöver också sin maxpuls. Det är där jag tvärstannat. Jag vill inte räkna ut min maxpuls av den enkla anledningen att man för att göra det måste springa skiten ur sig rent utsagt för att uppnå högsta möjliga puls. Det känner jag väldigt lite sug efter såvida det inte handlar om min överlevnad. Men efter att Henke lovat mig att jag inte behövde göra något utan att vi kunde ta min teoretiska maxpuls så blev jag genast mer sugen.

Sedan dess har det mest handlat om lathet och snålhet, men i helgen fick jag fingrarna ur och beställde en.
Jag tror faktiskt att den kan hjälpa mig i min träning, man kan få resultatet av sin träning på ett mycket mer tydligt sätt. Dessutom är det ju alltid roligt med elektriska prylar! Har lyckats ställa in klocka och datum och bekantat mig med menyerna, så på torsdag när jag ska springa nästa gång kommer jag glo på armen konstant.

För övrigt är min puls just nu 87 för den som är intresserad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0