Opublicerat i maj, del 2.

Det har trillat in ett nytt beställningsarbete i min inkorg på facebook! Och jag blir alltid så glad när någon vill anlita mig! Vem det är som vill boka kan jag inte säga eftersom det faktiskt är lite av en hemlighet, jag älskar hemlisar!
 
Jag har efter mycket om och men lyckats lägga en ribba för vad jag ska ta för mina jobb just nu, lite beroende på hur många bilder det handlar om och om jag känner personen jag fotat. Timpenningen är väldigt låg, men det bryr jag mig inte om. För mig är det ovärderlig träning att folk vill boka mig, att jag dessutom får lite betalt är bara en bonus. Eftersom jag inte heller är van så kan jag inte lämna några garantier, därmed vill jag inte ta mycket betalt.

Alla pengar jag tjänar på fotandet går direkt tillbaka till kameran. Nu passade det utmärkt att jag fått en av de första betalningarna eftersom ett av mina batterier valde att gå och dö häromdagen. Tur jag hade två!!! Så nu är ett nytt batteri hemklickat från nätet (elektronikkedjan i stan skulle ha de dubbla för det, hutlöst!) och det har mina senaste fotojobb därmed betalat. Sen ska resten av pengarna som kommer in gå till ett zoomobjektiv som jag börjar bli kraftigt sugen på.

För att fira dagens beställningsjobb så publicerar jag lite opublicerat från i maj. 
(Jag vet, det är inte någon ram runt de översta, blogg.se ger mig psykbryt ibland!)


 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0