Dum i huvudet.

Glad i hågen hämtade jag idag ut paketet innehållande min nya reflexskärm. Traskade hem, öppnade paketet, öppnade väskan som reflexskärmen ligger i och SWOF vecklade den ut sig så fint. Gick runt lite och testade både den guldiga och silvriga sidan på mig själv och på mina fina solrosor jag inhandlat idag, för att se om det gav något resultat. Jovisst syntes det skillnad, nu måste jag bara komma på hur jag ska kunna använda den när jag inte har någon assistent tänkte jag och skulle stoppa ner skärmen igen för att fixa något att äta.
Men icke.
Skärmen gick inte att fälla ihop igen så att den gick i väskan. Jag försökte, försökte och försökte tills det kändes som att jag skulle ta sönder den. Då gick jag in på företagets hemsida och tittade på en lite filmsnutt där en tjej visar upp skärmarnas storlekar och där hon fäller ihop den i slutet, men nej. Jag försökte och försökte, och så plötsligt, lyckades det! Äntligen tänkte jag och fällde ut den igen för att göra likadant på nytt. Då visste jag inte hur jag gjort första gången när jag faktiskt lyckats. Jag spolade filmen fram och tilllbaka flera gånger för att försöka se hur hon gjorde.
Snacka om att jag kände mig dum i huvudet.
Tillslut googlade jag "hur fälla ihop reflexskärm" och hittade tillsist en mycket pedagogisk sida. Då blev det lätt som en plätt och jag har fällt ihop den flera gånger bara för att veta att jag kan.
Men det var länge sen jag kände mig så korkad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0