Gävle.

Helgen har varit jättebra.
Allt gick bra att ta sig både dit och hem och jag hittade till både hotell och högskola.
På ett sätt kan jag väl fråga mig hur värt det är att sitta på tåg i 4 timmar, bo på hotell och vara ledig från jobbet för att sitta och måla med kritor? Men men, på ett sätt förstår jag, vi måste göra det för att kunna undervisa i det. Om vi inte känner till materialet och dess funktioner själva, hur ska vi då kunna veta vad som skulle passa våra barn?
Det som dock är mest givande är diskussionerna. Både de som förs på lektionerna, som de vi hade idag om en ateljeristas roll. Men också mycket de som förs utöver skoltiden. Jämförelser och tips från hur andra förskolor har löst de problem som vi alla brottas med. Det var väldigt trevligt att gå på middag tillsammans efter skolans slut igår kväll. Har redan klickat jättebra med Sarah som är i min ålder och i det hela är folk väldigt trevliga. Bara två personer som jag utvecklat lite allergi mot redan, men sådana finns det ju alltid.
Har världens söndagskänsla och då är det himla gött att det är söndag först imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0