Lön för mödan?

Jag var på lönesättande samtal med min chef igår. Den nya metoden är tydligen att inte ge ut någon siffra på samtalet över den nya lön man ska få, utan det får man veckan efter, på papper eller på kontot var oklart... Känns som ett sätt att slippa diskussion kan man tycka? Kanske också chefen i så fall har börjat med en ny taktik, att smickra sina medarbetare så att de blir på gott humör?
För jag fick mycket beröm, och om det är hennes taktik att få mig på gott humör så lyckades hon. Jag gick glad ifrån mötet med känslan att hon faktiskt har sett. Att hon har sett att det är jag som är drivande, vad jag gör för avdelningen och allt vad jag gör för huset. Fick även lite hopp om att kunna få till en riktigt bra tjänst till mig själv när jag är klar med min utbildning. Visst var det långt i från några löften och vi får se vad som händer, men det känns som att vi är inne på samma tänk och spår kring vad jag skulle kunna göra.
Nu gäller det bara att se om man får något beröm i lönekuvertet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0