Magväskan.

Har du undrat vad som hände med marknaden med magväskor som var så populära där ett tag på 90 talet? (Själv hade jag två, en rosa med Tom & Jerry på, och senare en svart i skinn). Jag vet vad som hände. De flyttade affärsverksamheten till Kroatien!
Det kryllade av magväskor där och nej, det var inte alls bara turisterna som hade dem utan jag upplevde det som att det var de "infödda" som använde dem mest. Såg till och med en kroatisk kvinna köpa en splitter ny sådan av märket Nike i en sportaffär.
Jag är en person som är väldigt praktiskt lagd, och gillar smarta lösningar. Magväskan är en väldigt väldigt smart lösning på det sätt att man slipper bära något i händerna, man tappar inte bort det och man har händerna fria till annat. Men hur jag än försöker gilla uppfinningen magväskan så går det inte. Jag kan inte gilla dem igen, för de är ju så fula. Men vem vet. Om 10 år kanske modet är tillbaka i Sverige igen, och jag vet ju vad jag tyckte om ballerinaskor och leggings i vadlängd när de kom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0