Öga mot öga.

Jag har sedan valet gått runt och funderat på anhängarna till det parti som fick vågmästarrollen. Jag är inte arg på att det finns ett parti med sådana åsikter, det jag är arg på är anhängarna. Utan anhängarna kan inte partiet lyckas, och det jag just nu funderar på är om de här anhängarna vet vad de röstat på.
Det min tanke främst vilar på är frågan om de faktiskt känner någon invandrare?
Då menar jag inte " ja men de där ligisterna har man ju stött på nere på centrum" eller "ja men de kommer ju hit och tar våra bidrag och våra jobb".
Jag menar känner på riktigt.
De skulle så gärna få komma till mitt jobb, ställa sig öga mot öga med några av mina kollegor, med helt underbara föräldrar som berikat mig massor och öga mot öga med världens goaste barn och säga att de inte vill att de ska få vistas i vårt land.
Jag skulle vilja ha anhängarna öga mot öga med dessa människor och höra dem säga att de själva aldrig skulle vilja fly till ett annat land om det blev krig i Sverige. Att de inte skulle vilja ha en trygg tillvaro för sig själva och sin familj utan förtryck.
Om dessa anhängare skulle kunna göra det, och verkligen mena det, då skulle jag respektera deras åsikt. Innan dess är anhängarna och deras åsikt inte värd ett skit för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0